Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2009 17:48 - Онлайн маркетингът работи защо обаче марките не го използват
Автор: travelinbg Категория: Туризъм   
Прочетен: 824 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Онлайн рекламата е точно толкова ефективна за информиране за дадена храна или напитка, колкото телевизионната реклама, казват потребителите в OnePoll изследването на PR агенцията Richmond Towers Communications. От 3000 участници 21% отбелязват и двете като предпочитана медия. Единствено семейството и приятелите са с по-висок резултат – 27%. Дигиталните комуникации водят директно до покупка при 85% от респондентите с годишни доходи между 50 000 и 59 000  паунда.

Въпреки тези убедителни данни много марки храни и напитки все още не са възприели дигиталния маркетинг, пише в нов доклад на агенцията, цитиран от сп. Grocer. И то на пазар като Великобритания, на който около 60% от населението (37 млн.) ползва интернет, а оборотът на онлайн рекламата надминава 3 млрд. през 2007 г. Това е ръст от 39.5% спрямо 2006 г., като за сравнение нарастването при тв рекламата е едва с 2.6%, а при печатната реклама дори има спад от 1.6%, се казва в доклада.

За онлайн въздържането на марките храни и напитки може би са виновни остарелите разбирания за интернет, предполага Саймън Маубрей, редакционен директор на Richmond. "Някои компании смятат уебсайта си за важен източник на информация, но не и за източник на приходи", казва той. "Този начин на мислене често игнорира не само големия напредък, който интернет постигна, но и мнението на потребителите", добавя той.

Пионерите

Докладът изброява някои от марките, които използват интернет за каузата на продажбите си. Cadbury например качи популярната си реклама с горилата в YouTube и така напълно безплатно привлече 10 млн. посещения. Американският пивовар Anheuser-Busch сложи на сайта си TV рекламата  на Budweiser седмица преди официално да я излъчи на финала на шампионата по американски футбол, и така привлече 22 млн. посещения.

Burger King създаде сайт, където посетителите могат да управляват едно пиле, което да прави каквото си поискат. За година интернет страницата беше прегледана 400 млн. пъти и само за седмица донесе ръст от 9% в продажбите на пилешки сандвичи.

Жива връзка с потребителя

Интернет е и начин да се събере актуална информация за потенциални клиенти. Потребителите обикновено не желаят да споделят лични данни, но това може да се промени, ако в замяна им се предложи информация или друг стимул.

Но, за да накарат интернет рекламата да работи за тях, компаниите трябва да инвестират в дългосрочни кампании и да поддържат и обновяват компонентите им често. "Интернет не може да е статична медия. Хората няма повече да приемат скучни и неактивни сайтове", казва Робърт Сътън, маркетинг директор на Pomegreat.

Лошата страна на интернет е, че онлайн маркетингът изисква по-интензивна работа от телевизията. "Не е същото, като да проведеш телевизионна кампания за шест седмици или шест месеца и след това да я свалиш от ефир", казва Клеър Ууд, маркетинг мениджър в Chivas Brothers. "Ти си създал общност и хората ще бъдат разочаровани, ако ги изоставиш." Което, както се казва в доклада, е последното нещо, което марките трябва да правят, когато става дума за онлайн комуникация.

From: tbox7.com


Тагове:   маркетинг,


Гласувай:
0



1. анонимен - Според мен обобощаващата дума е ...
10.06.2009 18:00
Според мен обобощаващата дума е интерактивност с потребителя. Das ist es. Slow Motion на Otto. Много добър пример за успешен търговец чрез интернет.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: travelinbg
Категория: Туризъм
Прочетен: 34746
Постинги: 23
Коментари: 5
Гласове: 49
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930